PODATKI

IME BATANE: 
Batana Koštanca je dobila ime po kraju gradnje. Predel vasi Korte nad Izolo, ki se nahaja severno od ceste Korte-Piran in zahodno od ceste Čedlje-Kaštelir, se imenuje Koštančevo ali tudi Koštanca po zadnjem baronu veleposestniku Nicu Costanzu.


TIP BATANE: 
Najin čoln je načrtovan in grajen po osebnih preferencah in zahtevah ter ga zato ni mogoče enostavno uvrstiti v enega od znanih tipov batan slovenskega morja in Istre. Z ozirom na klasifikacijo, ki jo je v svoji knjigi Batane Istre predstavil Slobodan Simič - Sime, bi lahko rekli, da združuje prvine treh tipov batan, tako batane z zakrivljenimi boki, kot tudi take z V-dnom in kobilico. Poznavalci bi v silhueti premca prepoznali celo batel ali topo. Ključne lastnosti, ki okarakterizirajo te unikatne linije plovila so predvsem:
  • močnejša konstrukcija, ki se kaže v debelinah sestavnih delov (statve, reber in oplate), zančilna bolj za batele ali za tope;
  • enakomernejša krivulja zakrivljenega boka v prečnem profilu;
  • višji boki;
  • večja zaobljenost in naklon premčne statve ter "batelska" priostritev le-te na palubi;
  • širše zrcalo;
  • ojačan dvodelni in netipično višji nadbok s številnimi nadrebri;
  • rahlo nakazano V-dno;
  • visoka kobilica.

OSNOVNE MERE:
  • skupna dolžina: 489 cm
  • maksimalna širina: 184 cm
  • višina od zaščitne kobilice navzgor: v premcu 110 cm, v najnižjem delu nadboka 87 cm, v krmi na zrcalu 92 cm
  • debeline reber: rebrnice 45 mm, rebra in spone 40 mm
  • debelina oplate, palube in letev nadboka: 27 mm
  • višina jambora: 485 cm
  • površina jadra: 15,5 m2
  • teža brez jambora, jadra in izvenkrmnega motorja: 840 kg

MATERIALI IZDELAVE:
  • hrastovina (kobilica, rebra, statve, koleno, zrcalo, spone, nadrebra, robna letev palube, hrbtenica, podkrovnica in talna letev, okvirji palubnih odprtin, druga letev nadboka, bitve, krmilo);
  • macesnovina (oplata, paluba);
  • smrekovina (jambor, križa, grede in klade škvera, pomožne letve, zagozde);
  • jesenovina (vesla, ročaj krmila, vilice, škripci, jamborni bitvi);
  • nerjaveče jeklo A4 in A2 (lesni vijaki, spojni vijaki, podložke, matice, deli škripcev, kljunasti bitvi, osi škripčevih kolutov, okovje krmila, objemka v glavi jambora, nosilec izvenkrmnega motorja);
  • medenina (zaščitni trak na statvi in kobilici ter vijaki za pritrditev);
  • bron (koluti škripcev);
  • konopljevo predivo z borovim oljem (za zatesnjevanje špranj med elementi oplate);
  • rdeči svinčev minij, laneni firnež in sintetični terpentin (osnovni premaz za les);
  • kit za les Tessarol za lopatico;
  • Mekol lepilo D3;
  • tesnilna masa Sikaflex 290 DC in njen primer;
  • najlonske sintetične vrvi raznih debelin (za vse vrvne naprave opreme, pleteni bokobrani);
  • dakron Dacron cream (oglavno jadro);
  • Hempel undercoat primer in Milledynamic (antivegetativna zaščita podvodnega dela);
  • Hempel temeljna barva za les in emajl lak (temeljna in pokrivna barva);
  • Beltop-s UV plus odtenek hrast in brezbarvni (premaz jambora in križev);
  • Louvre Acrilic in Liquitex Acrilic color (akrilne barve za jadro in vrvi);
  • drugi pomožni materiali (žeblji, lepilni zaščitni trak, papir, indigo papir, svinčniki, elektrode, sintetično olje, itd.).

INŠPEKTOR GRADNJE: 
Miran Lotrič, vodja Izpostave Izola, Uprava Republike Slovenije za pomorstvo.