IME BATANE:
Batana Koštanca je dobila ime po kraju gradnje. Predel vasi Korte nad Izolo, ki se nahaja severno od ceste Korte-Piran in zahodno od ceste Čedlje-Kaštelir, se imenuje Koštančevo ali tudi Koštanca po zadnjem baronu veleposestniku Nicu Costanzu.
TIP BATANE:
Najin čoln je načrtovan in grajen po osebnih preferencah in zahtevah ter ga zato ni mogoče enostavno uvrstiti v enega od znanih tipov batan slovenskega morja in Istre. Z ozirom na klasifikacijo, ki jo je v svoji knjigi Batane Istre predstavil Slobodan Simič - Sime, bi lahko rekli, da združuje prvine treh tipov batan, tako batane z zakrivljenimi boki, kot tudi take z V-dnom in kobilico. Poznavalci bi v silhueti premca prepoznali celo batel ali topo. Ključne lastnosti, ki okarakterizirajo te unikatne linije plovila so predvsem:
- močnejša konstrukcija, ki se kaže v debelinah sestavnih delov (statve, reber in oplate), zančilna bolj za batele ali za tope;
- enakomernejša krivulja zakrivljenega boka v prečnem profilu;
- višji boki;
- večja zaobljenost in naklon premčne statve ter "batelska" priostritev le-te na palubi;
- širše zrcalo;
- ojačan dvodelni in netipično višji nadbok s številnimi nadrebri;
- rahlo nakazano V-dno;
- visoka kobilica.
OSNOVNE MERE:
- skupna dolžina: 489 cm
- maksimalna širina: 184 cm
- višina od zaščitne kobilice navzgor: v premcu 110 cm, v najnižjem delu nadboka 87 cm, v krmi na zrcalu 92 cm
- debeline reber: rebrnice 45 mm, rebra in spone 40 mm
- debelina oplate, palube in letev nadboka: 27 mm
- višina jambora: 485 cm
- površina jadra: 15,5 m2
- teža brez jambora, jadra in izvenkrmnega motorja: 840 kg
MATERIALI IZDELAVE:
- hrastovina (kobilica, rebra, statve, koleno, zrcalo, spone, nadrebra, robna letev palube, hrbtenica, podkrovnica in talna letev, okvirji palubnih odprtin, druga letev nadboka, bitve, krmilo);
- macesnovina (oplata, paluba);
- smrekovina (jambor, križa, grede in klade škvera, pomožne letve, zagozde);
- jesenovina (vesla, ročaj krmila, vilice, škripci, jamborni bitvi);
- nerjaveče jeklo A4 in A2 (lesni vijaki, spojni vijaki, podložke, matice, deli škripcev, kljunasti bitvi, osi škripčevih kolutov, okovje krmila, objemka v glavi jambora, nosilec izvenkrmnega motorja);
- medenina (zaščitni trak na statvi in kobilici ter vijaki za pritrditev);
- bron (koluti škripcev);
- konopljevo predivo z borovim oljem (za zatesnjevanje špranj med elementi oplate);
- rdeči svinčev minij, laneni firnež in sintetični terpentin (osnovni premaz za les);
- kit za les Tessarol za lopatico;
- Mekol lepilo D3;
- tesnilna masa Sikaflex 290 DC in njen primer;
- najlonske sintetične vrvi raznih debelin (za vse vrvne naprave opreme, pleteni bokobrani);
- dakron Dacron cream (oglavno jadro);
- Hempel undercoat primer in Milledynamic (antivegetativna zaščita podvodnega dela);
- Hempel temeljna barva za les in emajl lak (temeljna in pokrivna barva);
- Beltop-s UV plus odtenek hrast in brezbarvni (premaz jambora in križev);
- Louvre Acrilic in Liquitex Acrilic color (akrilne barve za jadro in vrvi);
- drugi pomožni materiali (žeblji, lepilni zaščitni trak, papir, indigo papir, svinčniki, elektrode, sintetično olje, itd.).
INŠPEKTOR GRADNJE:
Miran Lotrič, vodja Izpostave Izola, Uprava Republike Slovenije za pomorstvo.